Unit 2: Bedroom

Unit 2: The house

Es importante que los estudiantes aprendan a identificar y escribir el nuevo vocabulario. Una manera de memorizar la escritura de las palabras nuevas es la creación de ¨Flascards¨ o tarjetas. En esta sección os iré indicando el vocabulario que se va estudiando en clase para que podáis crear las mismas y jugar con vuestros hijos ayudándoles a memorizar el nuevo vocabulario.


Unit 1: The House


Vocabulario

Elementos de mobiliario I: a bookcase, a clock, a desk, a lamp, a mirror, a picture, a TV, a wardrobe

Elementos de mobiliario II: a bin, a computer, a cushion, a plant, a poster, a rug

Partes de la casa: door, gate, roof, window 

Materiales de construcción:
mud, stone, wood

Contenidos de repaso

En casa: bed, chair, cupboard, garage, scooter, sofa, table
El tiempo: cold, cool, hot, warm

Gramática

Is it a (TV)? Yes, it is. / No, it isn’t.
Have you got a (computer)? Yes, I have. / No, I haven’t. 

Contenidos de repaso
There’s a (clock).
Can I see (your bedroom)?
This is (my bedroom).
I’ve / We’ve / It’s got (a mirror).
This (wardrobe) is (very heavy).
It’s (number 6).
This is a photo. / These are photos.
Lenguaje de uso común
Can you (open the window), please? Yes, of course. Thank you. / Thanks. OK.

Hello Again
Seguimos repasando el vocabulario de esta unidad:

Everyday vocabulary and structures


Personal information: 

Hello, my name is…., I’m….

I am…. years old.

I live in….


Greetings:

Hello.

Good morning.

Good afternoon.

Good night.

Good bye.


The weatherIt’s sunny/ cloudy/ raining/ snowy/ foggy/ windy


Days of the week

Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday and Sunday.


Numbers 1-100


Coloursred, blue, green, yellow, pink, purple, orange, black, brown, white, grey.


Useful vocabularyboy, girl, thank you, please, sorry, excuse me


Instructions: 

Stand up. 

Sit down.

Touch the ground.

Turn around.

Jump.

Clap your hands.

Open/close the book.

Pick up your pen.

Put your pen down.

No comments:

Post a Comment